Direct contact? Bel: 035 - 52 51 676

Home > Voordelen > Waarom Facebook pixel gebruiken?

Waarom Facebook pixel gebruiken?

Steeds meer bedrijven adverteren op Facebook, en dat heeft een goede reden. Hieronder staan de 2 belangrijkste voordelen van de Facebook remarketing pixel: 

  • Advertentieoptimalisering: wanneer de Facebook pixel in gebruik is op jouw website, kunnen we automatisch je advertenties op Facebook tonen aan personen van wie het waarschijnlijker is dat ze tot conversie overgaan in tegenstelling tot de gemiddelde persoon die jouw advertenties zonder dat je een pixel gebruikt zien. 
  • Meting: wij meten het aantal conversies dat door je advertenties wordt gegenereerd om het rendement op je advertentiebestedingen te berekenen. Op die manier weet je precies hoeveel je besteedt aan elke conversie en kunnen wij je advertenties verder daarop afstemmen voor een optimaal resultaat. 

Aanvragen

Een advertentie doelgroep opbouwen met de pixel

Doormiddel van het juist gebruiken en plaatsen van de Facebook pixel kunnen er specifieke doelgroepen worden opgebouwd. Zo kun je een doelgroep op laten bouwen die bijvoorbeeld bestaat uit mensen die via jouw site producten in het winkelmandje hebben geplaatst maar nog niet afgerekend hebben of juist een doelgroep die bestaat uit bezoekers van andere bepaalde pagina’s. Ook wordt er een algemene doelgroep opgebouwd die bestaat uit werkelijk al je website bezoekers. Super handig natuurlijk om gericht op een specifieke doelgroep te adverteren op Facebook en Instagram. 

Vergelijkbare doelgroepen maken met de Facebook pixel

Ook is het mogelijk vergelijkbare doelgroepen voor Facebook en Instagram op te bouwen aan de hand van je Facebook pixel. Deze doelgroepen zijn gebaseerd op je huidig opgebouwde doelgroepen. Facebook vergelijkt dan profielen en interesses binnen jouw doelgroepen met andere gebruikers die nog niet binnen jouw doelgroep vallen. Zo bouw je een zogenoemde "vergelijkbare doelgroep" op die natuurlijk super relevant is aan jouw huidige doelgroepen. Je maakt je doelgroep zo alleen maar groter waarmee je de kans op conversies alleen maar verhoogd. 

Aangepaste doelgroepen maken met de Facebook pixel

Door verschillende aangepaste doelgroepen te maken op Facebook kun je nog gerichter adverteren. Zo kun je bijvoorbeeld een doelgroep opbouwen die bestaat uit mensen die alleen maar je product overzicht pagina hebben bezocht en niet verder op je site zijn geweest. Deze mensen kun je slim bereiken met een gerichte advertentie die alleen word laten zien aan de desbetreffende doelgroep. Een aanbieding bijvoorbeeld of een advertentie gericht op een bepaald product. Zo kun je meerdere advertenties tegelijkertijd inzetten die enkel en gericht aan verschillende doelgroepen worden getoond. Elke doelgroep heeft namelijk zijn unieke advertentie nodig voor optimaal succes. 

Vandaag nog regelen? Nu slechts €89,- eenmalig

  • Je eigen advertentie account
  • Een advertentiepixel in je website
  • Doelgroeptargeting via Facebook
  • Je eerste Facebook advertentie
  • Inclusief prestatiemeting

Aanvragen