Direct contact? Bel: 035 - 52 51 676

Home > Tips & tricks > Wat is een Facebook conversiepixel?

Wat is een Facebook conversiepixel?

Wat is een Facebook conversiepixel?

De Facebook conversiepixel werd ook wel conversietrackingpixel genoemd. Wanneer je jouw website had voorzien van deze Facebookpixel, een stukje code, kon je meten welke van jouw advertentie het best presteerden. Een goede prestatie was gerelateerd aan een conversie. Een conversie kon een offerte aanvraag of een aankoop in jouw webshop zijn. De conversiepixel bestaat nog steeds. Er is echter inmiddels een beter alternatief. En Facebook noemt dat gewoon, de pixel.

De pixel als vervanger van conversiepixel

Wat is er veranderd sinds de introductie van enkel de pixel? Allereerst is er veel meer meetbaar. Met de nieuwe pixel van Facebook kun je allerlei gebeurtenissen meten. Een voorbeeld voor een webshop is bijvoorbeeld de toevoeging van een product aan het winkelmandje. Verder kun je ook bijhouden welke pagina’s personen hebben bezocht. Met de pixel kun je dus veel meer specifiek jouw advertentie inzet gaan optimaliseren.

Alles over het meten van conversies uit facebook

Onze website AdverterenMetEenPixel.nl biedt heel veel informatie over het gebruik van facebookpixel en ook specifiek over het meten van conversies daarmee. Klik hier om meer te weten te komen over hoe de pixel je helpt bij het bijhouden van gebeurtenissen en conversies in jou website of webshop.