Direct contact? Bel: 035 - 52 51 676

Home > Tips & tricks > Hoe maak ik een Facebook doelgroep?

Hoe maak ik een Facebook doelgroep?

Hoe maak ik een Facebook doelgroep?

Een Facebook doelgroep is redelijk snel aangemaakt. Vanuit het Facebook advertentiebeheer kun je een campagne aanmaken. Allereerste krijg je de keuze uit diverse campagne doelstellingen. Wil je jouw advertentie bijvoorbeeld inzetten voor meer naamsbekendheid en gewoon veel website bezoekers genereren? Wil je een specifiek Facebook item, zoals een bericht of evenement promoten? Of gaat het je om meer aankopen via Facebook in jouw webshop? Hoe dan ook, zul je op een gegeven moment een doelgroep moeten kiezen. Jouw Facebook advertentiedoelgroep kun je specificeren op het gebied van locatie, man, vrouw, leeftijd en interesses. Vervolgens kun je jouw teksten en afbeeldingen opvoeren en aan de slag.

Betere Facebook doelgroepen met de pixel

Wil je dat jouw Facebook advertenties beter presteren? In dat geval is het slim om de pixel van Facebook in te zetten. Hiermee kun je jouw advertenties optimaliseren en beter inzetten op een hogere conversie op jouw website of webshop. Maar, de pixel is er ook om veel slimmer om te gaan met doelgroepgericht adverteren. De pixel zorgt er voor dat je op een groep personen kunt targeten die veel relevanter is voor jouw bedrijf. Lees er hier meer over.

Vergelijkbare en aangepaste advertentiedoelgroepen maken

Nog interessanter wordt het wanneer je de opgebouwde doelgroepen in Facebook gaat gebruiken om nieuwe en nog meer gespecificeerde doelgroepen aan te maken. Zo kun je op basis van jouw website bezoekers, personen op Facebook targeten die kenmerken en interesses hebben gelijk aan de personen die op jouw website hebben gekeken. Ook kun je een met de Facebookpixel opgebouwde doelgroep finetunen door een extra filter toevoegen bijvoorbeeld. Dit is een van de dingen die het team van Advertentiespecialisten van AdverterenMetEenPixel.nl veelal doet na de implementatie van de pixel. Wil je daar meer over weten, dan kun je telefonisch of per mail in contact komen met ons.