Direct contact? Bel: 035 - 52 51 676

Home > Tips & tricks > Facebook voor bedrijven? Gebruik deze succesfor...

Facebook voor bedrijven? Gebruik deze succesformule voor meer resultaat

Facebook als marketingtool is een kans die steeds meer bedrijven aangrijpen. Facebook adverteren is geschikt voor vrijwel elk bedrijf. Wanneer je als ondernemer slimmer wilt adverteren; is de remarketing pixel van Facebook onmisbaar voor jouw marketingstrategie. De pixel van Facebook kan in elke website worden geplaatst. Het enige wat je nodig hebt om hiermee te beginnen is dat jouw website al daadwerkelijk wordt bezocht. Wanneer dit het geval is, kun je met Facebook nu nog gerichter adverteren.

Voordelen van Facebook voor bedrijven

Facebook is een van de meeste één van de meest efficiënte plekken waar je als bedrijf (online) op kunt adverteren. Wanneer je Facebook als marketingtool inzet voor je bedrijf kun je meer dan twee miljard bereiken. Dit betekent dat jouw doelgroep ongetwijfeld op het platform aanwezig is. Onze mening is dan ook Facebook adverteren voor vrijwel elk bedrijf geschikt is.

Een Facebookadvertentie is er niet alleen voor het krijgen van meer likes op je Facebookpagina, maar ook voor meer verkeer op je website. Daarnaast is Facebook als marketingtool ook uitermate geschikt voor het genereren van meer leads of conversies. Daarnaast kun je met de remarketing pixel van Facebook ervoor zorgen dat jouw advertenties alleen getoond worden aan de meest relevante personen. Op deze manier adverteer je pas echt gericht en kun je jouw advertentiebudget nog slimmer inzetten.

  • Relatief goedkoop (je gaat slimmer om met je marketingbudget)
  • Veel bereik
  • Je advertentie wordt getoond aan relevante personen

Hoe moet je beginnen?

Ben je overtuigd van de voordelen van Facebook voor bedrijven? Begin dan zo snel mogelijk met het aanmaken van een Facebookadvertentie account. Deze moet je vervolgens koppelen aan je bedrijfspagina. Als je nog geen bedrijfspagina hebt aangemaakt, moet je dit eerst aanmaken. Wanneer je deze twee stappen hebt gedaan, kun je als volgt een Facebook-advertentie maken:

  1. Kies je doelstelling. Bedenk wat je wilt bereiken met je Facebookcampagnes. Denk hierbij aan meer bestellingen op je website, meer likes op je Facebookpagina of meer merkbekendheid.
  2. Kies je doelgroep. Denk na over welke mensen je met jouw advertenties wilt bereiken.
  3. Bepaal waar je advertentie moet worden getoond. Je kunt jouw advertenties op verschillende plekken weergegeven. Denk hierbij aan Facebook, Instagram, Messenger of in het Audience Network.
  4. Bepaal je budget. Hoeveel wil je maximaal uitgeven aan de Facebookadvertenties in een bepaalde periode?
  5. Kies het formaat. Je kunt uit zes verschillende typen advertentie-indelingen kiezen. Denk bijvoorbeeld aan een advertentie met een afbeelding, video of diavoorstelling met wat tekst.
  6. Analyseer en beheer je advertenties. Wanneer je jouw eerste Facebookadvertentie hebt gemaakt, kun je de prestaties van de advertenties meten en verbeteren via het Advertentiebeheer.

Succesformule: 3 tips voor meer succes op facebook

Het is eenvoudig om een Facebookadvertentie te maken. Maar om een advertentie te maken die daadwerkelijk bijdraagt aan jouw marketingdoelstellingen, is een vak op zich. Gelukkig vind je hieronder 3 tips zodat je vandaag nog gerichter kunt adverteren op Facebook.

  1. Wees origineel. Omdat steeds meer bedrijven gaan adverteren op Facebook, wordt het lastiger om op te vallen met jouw Facebookadvertenties. Zorg er daarom voor dat jouw advertentie een onderscheidende tone-of-voice heeft waardoor het goed opvalt.
  2. Verplaats je in jouw doelgroep. Door wat wordt jouw doelgroep nou echt getriggerd? Als je veel inzicht hebt in jouw doelgroep, kun je via jouw Facebookadvertenties direct inspelen op hun wensen en behoeften. Zo krijg je meer uiteindelijk meer resultaat (klikken, likes, downloads of conversies) tegenover minder kosten.
  3. Ga aan de slag met remarketing. Facebook remarketing resulteert in hogere advertentieprestaties. Doordat je allerlei verschillende advertentie doelgroepen opbouwt, kun je jouw advertenties laten zien aan mensen die veel meer geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf.

Wat kost het adverteren op Facebook?

Je kunt met elk budget beginnen met Facebook adverteren. Je bepaalt zelf hoeveel je maximaal wilt uitgeven, Facebook gaat hier nooit overheen. Dit budget kun je ook op elk moment aanpassen. Vanwege deze laagdrempeligheid is Facebook ook voor een klein bedrijf erg aantrekkelijk als marketingtool.

AdverterenMetEenPixel.nl helpt je opweg met jouw Facebook advertenties  

Vandaag nog regelen?

Wil je meer mensen bereiken met jouw advertentie? Wij helpen je met het inrichten van jouw advertentie account en het installeren van een Facebook Pixel.

Contact opnemen