Direct contact? Bel: 035 - 52 51 676

Home > Tips & tricks > Facebook remarketing pixel gebruiken voor renda...

Facebook remarketing pixel gebruiken voor rendabelere advertenties

Steeds meer bedrijven hebben goede ervaringen met het adverteren op Facebook. Dit is voor een groot deel te danken aan de Facebook remarketing pixel. Door te adverteren met deze pixel kan je als bedrijf advertenties laten zien aan een doelgroep die écht geïnteresseerd zijn in je product of dienst. Zo kun je nog gerichter adverteren en heb je Facebook campagnes die meer conversies genereren.

Het adverteren op Facebook is hierdoor nog interessanter geworden. Wil je ook slimmer adverteren op social media? Lees dan verder en ontdek hoe de Facebook pixel werkt en hoe jij het als ondernemer kunt gebruiken om gerichter te adverteren.

De voordelen van het adverteren met een pixel

  • Website bezoekers kunnen opnieuw worden bereikt en getriggerd via Facebook
  • Hoger conversiepercentage
  • Minder kosten

Door te adverteren met een pixel kun je simpelweg betere advertentieprestaties verwachten. Doormiddel van het juist instellen en plaatsen van de pixel kun je allerlei advertentie-doelgroepen opbouwen die relevant zijn voor jouw bedrijf. Wanneer je jouw Facebookadvertenties vervolgens aan deze mensen laat zien zal je een hoger conversiepercentage behalen en lagere kosten per klik betalen. Ideaal toch?

De personen die deze advertenties te zijn krijgen zullen waarschijnlijk eerder tot conversie overgaan dan mensen die jouw advertenties zien waarbij geen remarketing pixel gebuikt is. Kortom; je haalt meer conversies uit je Facebook campagnes door je advertenties alleen te laten tonen aan relevante personen.

Hoe werkt de Facebook remarketing pixel?

Om succesvol te zijn met Facebook remarketing, moet je de Facebook remarketing pixel eerst plaatsen op je website. Wanneer vervolgens iemand je website bezoekt en een bepaalde actie uitvoert, wordt deze actie gerapporteerd door de pixel.

Stel, iemand bezoekt je website maar koopt helaas geen product en/of vraag geen offerte aan. Met de Facebook retargeting pixel kun je deze persoon nu opnieuw bereiken met een aantrekkelijke Facebookadvertentie (waarin bijvoorbeeld een speciale aanbieding wordt toegelicht). Zo kun je nog gerichter adverteren en ga je slimmer om met je marketingbudget.

Facebook remarketing ook geschikt voor jouw bedrijf?

Facebook remarketing is geschikt voor vrijwel elk bedrijf. Wanneer je als ondernemer slimmer wilt adverteren; is deze remarketing pixel onmisbaar voor jouw marketingstrategie. De pixel van Facebook kan in elke website worden geplaatst. Het enige wat je nodig hebt om hiermee te beginnen is dat jouw website al daadwerkelijk wordt bezocht. Wanneer dit het geval is, kun je met de Facebook pixel gerichter adverteren op Facebook.

Facebook remarketing pixel laten installeren door AdverterenMetEenPixel.nl

Veel mensen vinden het lastig om de Facebook remarketing pixel te plaatsen en juist in te stellen. Het is dan ook gebruikelijk om bij deze stap bij Facebook marketeers neer te leggen. Wil jij ook beginnen met Facebook remarketing, maar weet je niet hoe dit het beste kunt aanpakken? Neem dan gerust contact met ons op, onze Facebook specialisten helpen je graag verder.

AdverterenMetEenPixel.nl helpt je opweg met jouw Facebook advertenties  

Vandaag nog regelen?

Wil je meer mensen bereiken met jouw advertentie? Wij helpen je met het inrichten van jouw advertentie account en het installeren van een Facebook Pixel.

Contact opnemen