Direct contact? Bel: 035 - 52 51 676

Home > Tips & tricks > Facebook bedrijfspagina aanmaken en optimaliser...

Facebook bedrijfspagina aanmaken en optimaliseren? Gebruik deze handige gids

Een Facebook bedrijfspagina is tegenwoordig onmisbaar geworden voor de (online) zichtbaarheid van bedrijven. Met een Facebook bedrijfspagina kun je jouw bedrijf promoten en met (potentiële)klanten communiceren. Facebook als promotietool is een kans die steeds meer bedrijven aangrijpen. Toch hebben nog veel ondernemers geen bedrijfspagina, omdat ze hier geen tijd voor hebben of omdat ze niet weten hoe ze zo’n pagina kunnen aanmaken. Is dit herkenbaar voor jou? Gebruik dan deze handige gids en leer hoe je in minder dan 15 minuten een Facebookpagina maakt, speciaal voor jouw bedrijf.

Voordelen van een Facebookpagina voor jouw bedrijf

Facebook is één van de beste plekken waar je jouw bedrijf (online) kunt promoten. Met de meer dan twee miljard Facebookgebruikers is het ongetwijfeld dat jouw doelgroep op dit platform aanwezig is. Met een Facebook bedrijfspagina kun je jouw doelgroep vinden, leren kennen en overtuigen om een product of dienst bij jou af te nemen. Het aanmaken en onderhouden van een Facebook bedrijfspagina is gratis. Het kost je natuurlijk wel tijd en moeite, maar met het onderstaande stappenplan bespaar je jezelf al veel tijd. Natuurlijk kun je dit ook uitbesteden, neem dan gerust contact met ons op.

Hoe maak je een Facebook bedrijfspagina aan?

Wil je ook een trouwe klantenkring opbouwen met een Facebook bedrijfspagina? Als Facebookmarketingbureau leggen we je graag even uit hoe je dit stap-voor-stap moet doen. Gebruik het stappenplan hieronder en leer hoe je een in 3 stappen zakelijke Facebookpagina aanmaakt. We gaan ervan uit dat je al een privé account op Facebook hebt. Dit is namelijk een vereiste namelijk om een bedrijfspagina aan te maken. Zit je nog niet op Facebook, maak dan eerst een privé account aan.

Stap 1:

Login op Facebook.com, ga vervolgens naar Pages en klik vervolgens op het tabblad Pagina maken. Als het goed kom je nu op een pagina waar je een paginatype moet kiezen (zie afbeelding).

facebook bedrijfspagina aanmaken

Je hebt hierbij twee keuzes:

  1. Bedrijf of merk
  2. Community of bekend persoon

Kies de voor jou meest relevante optie, in de meeste gevallen zal dit de eerste optie zijn (Bedrijf of merk). Als je deze optie kiest kun je een adres, kaart en de check-ins optie toevoegen aan je bedrijfspagina, bij de andere optie is dit niet mogelijk.

Stap 2:

Geef je pagina een naam (je bedrijfsnaam) en voeg een categorie die je bedrijfspagina het beste beschrijft. Wanneer je een categorie hebt toegevoegd verschijnt er soms een veld waar je extra gegevens over je bedrijf kunt invullen, zoals het adres en telefoonnummer (zie onderstaande afbeelding). Doe dit, want zo maak jouw bedrijf makkelijker bereikbaar voor jouw doelgroep.

zakelijke Facebookpagina aanmaken

Stap 3:

Zorg er voor dat jouw bedrijfspagina een passende huisstijl (vormgeving) heeft. Jouw bedrijf heeft namelijk een eigen unieke identiteit die je dan ook graag wil uitstralen. Dit doe je onder andere door je logo als profieltoto te gebruiken met een passende omslagfoto (bijvoorbeeld een sfeerfoto van je bedrijf).

Stap 4:

Gefeliciteerd, je hebt nu een Facebook bedrijfspagina aangemaakt. Zet nu de puntjes op de ‘i’ door je bedrijfsgegevens aan te vullen. Klik op de info-knop (te vinden in het menu links onder de profielfoto) om je bedrijfsnaam, categorie, openingstijden en contactgegevens te bewerken. Je kunt in dit info-scherm ook aangeven wat je missie en visie is, wie je doelgroep is en waarom mensen je bedrijfspagina zouden moet volgen.

Stap 5:

Pas je Facebookbedrijfspagina-URL aan. Facebook genereert in eerste instantie een erg lange en nietszeggende URL voor je bedrijfspagina. Als je jouw bedrijfspagina wil delen met andere mensen is het handiger om deze URL aan te passen. Dit doe je door een gebruikersnaam in te vullen (voorbeeld: bedrijfsnaam.nl). De URL van je bedrijfspagina wordt dan automatisch https://facebook.com/jegebruikersnaam.

3 tips voor meer resultaat met je zakelijke Facebookpagina

  1. Verleid je doelgroep met een pakkende call-to-action. Met een call-to-action knop kun je mensen beter overtuigen om bepaalde acties uit te laten voeren die gunstig zijn voor jouw bedrijf. Denk hierbij aan een afspraak boeken of om contact met je op te nemen. Klik op Aanzet tot actie maken (te vinden op je omslagfoto) om een call-to-action in te stellen.
  2. Nodig je vrienden, familieleden, klanten en kennissen uit om je pagina te liken om het bereik van je pagina en berichten te vergroten te vergroten. Dit doe je door op de knop vrienden uitnodigen te klikken en de URL van je bedrijfspagina te delen. Afhankelijk van hoeveel Facebookvrienden je hebt heeft je pagina binnen 24 uur zomaar 100 likes.
  3. Probeer regelmatig wat met je klantenkring te delen. Houd je fans de hoogte door de ontwikkelingen van je bedrijf te delen. Als je iedere week nieuwe content post op je pagina, dan gaan je volgers je content vanzelf liken en delen met andere mensen.

Facebook marketing uitbesteden? Wij kunnen je helpen

Wil jij jouw bedrijf promoten op Facebook, maar heb je geen tijd om je in Facebook marketing te verdiepen? Als Facebook marketingbureau helpen we je graag verder om meer uit je bedrijfspagina te halen via toffe content en gerichte Facebookadvertenties. Neem gerust contact met ons op, je hoort dezelfde werkdag nog van ons!

Contact opnemen